10 FAKTAA MINUSTA: VIRPI


Teksti: Virpi
Kuvat: Virpi

Heips, täällä kirjoittelee Virpi! Pääsin uusimpana tyyppinä mukaan tänne Girl Talk-blogiin ja vitsit miten otettu olen tästä mahdollisuudesta! Olen 30-vuotias riihimäkeläinen ja asustelen rivarikolmiossa mieheni ja poikamme kanssa. Saatan vaikuttaa aluksi ujolta ja hiljaiselta, mutta tarkkailtuani meininkiä hetken aikaa uskallan olla oma itseni. Olen herkkis, joka tuntee ja puhuu nopeammin kuin ajattelee. Valmistuin viisi vuotta sitten sosionomiksi ja siitä lähtien olen työskennellyt lastensuojelun sijaishuollossa. Haluan vielä kouluttautua lisää ja olenkin opiskellut avoimessa yliopistossa sosiaalityötä ja psykologiaa omaksi ilokseni. Saa nähdä mistä vielä löydän itseni! Tärkeintä elämässäni on saada olla tuon maailman rakkaimman, pian 3-vuotiaan pojan äiti. En vaihtaisi yhtäkään hermojaraastavan onnellista päivää! Lisäksi tykkään keskustella pitkiä, syvällisiä keskusteluja, viettää aikaa ystävien kanssa, ihastella luontoa, herkutella ja kokeilla kaikkea uutta. Yritän myös elvyttää liikuntaharrastustani, joka on jäänyt äitiyden ja tekosyiden (ja karkkipussien) varjoon. 

Kirjoittaminen on lapsesta asti ollut mulle tapa purkaa ajatuksiani. Olen kirjoittanut vuosia päiväkirjaa ja tarinoita, joiden avulla olen pystynyt käsittelemään fiiliksiäni. Nykyisin musiikin kuuntelu ja syvälliset keskustelut ovat korvanneet kirjoittamisen, mutta nyt sain tämän naisporukan kautta loistavan mahdollisuuden elvyttää kirjoittamisharrastustani!


Tässä aluksi 10 faktaa minusta:

1. Pelkään lintuja. Ihan todella paljon. Kaikenkokoisia ja -näköisiä lintuja.

2. Tykkään kaikista vuodenajoista. Luulin aiemmin olevani kesäihminen, mutta nautin suuresti niin syksystä, talvesta kuin keväästäkin!

3. Rakastan auringonlaskuja. Voisin ihailla niitä tuntikausia. En tiedä kauniimpaa maisemaa, kuin järven tai meren taakse laskeutuva aurinko.

4. Olen ainoa lapsi. Lapsena toivoin vuosia joululahjaksi pikkusisarusta, tuloksetta. Asuttiin hieman syrjässä ja mulla olikin sisarusten sijaan useampi mielikuvituskaveri leikeissä mukana. 

5. En juurikaan viihdy yksin. Johtuneekohan kohdasta 4! Kaipaan keskustelukumppania, oli se sitten mieheni, lapseni tai ystäväni. Rakastan sitä, että pääsen kokemaan asioita muiden kanssa ja jakamaan fiiliksiä.

6. En juo kahvia. Alle kouluikäisenä luulin juovani mehua, mutta maistoinkin vahingossa äidin mukista kahvia. Kokemus oli sen verran traumaattinen, että sen jälkeen en ole kahvia maistanut. Oikeasti kyse taitaa näin 30-vuotiaana olla enemmänkin periaatteesta. Olen muuten aika jääräpäinen joissakin asioissa, jos olen jotakin päättänyt. Eli tuskin tulen koskaan maistamaan kahvia.

7. Mun lemppariartisi on Cheek. On ollut 14-vuotiaasta asti ja on edelleen. Tykkään ihan todella, todella paljon. Eikä mua hävetä myöntää sitä, vaikka olenkin kuullut musamaustani kuittailua vuosikaudet.

8. Tykkään suunnitella kaikenlaista. Listojen teko on mun juttu, oli sitten kyse viikonloppureissun pakkauksista, synttärilahjaideoista tai kevätsiivouksesta. Ylläreiden suunnittelu ja järjestäminen läheisille on ihan parasta! Polttarit, baby showerit, synttärit, postikortin lähettäminen...

9. Kuuluin yläasteella bändiin. Mulla ja muutamalla kaverillani oli bändi, Demonstera. Kehiteltiin jopa yksi oma biisi, mutta ei sitten ikinä päästy koulun juhliin soittamaan. Ei myöskään stadikalle, vaikka suunnitelmat oli suuret... Soitin pianoa ja bassoa, joita opettelin nuorempana omatoimisesti soittamaan. En ole yhtään musikaalinen, mutta tulipahan kokeiltua!

10. Innostun herkästi asioista. Mut on helppo saada innostumaan oikeastaan mistä vain ja tykkään kokeilla uusia juttuja. Kuten esimerkiksi blogin kirjoittamista, oon aivan täpinöissäni tästä!

<3: Virpi

Comments

Popular Posts