Joulukalenteri, luukku 22: Jouluhäät

Teksti: Jennileena
Kuvat: Pixabay

Tänään on minun hääpäiväni. Tänään viimeistään aion opetella sanomaan Meidän. Meidän hääpäivämme. Koska tästä lähin olemme me. 



Kumpikaan meistä ei koskaan ole haaveillut talvihäistä, eikä varsinkaan jouluhäistä. Ajatuksena minulla on ollut, että joulu jouluna ja häät sitten kesällä.

Läheisen sairastumisen myötä halusimme järjestää häät mahdollisimman pian, ja yllättäen innostuimmekin talvi- ja jouluhäiden suunnittelusta. Kesän juhlaan olikin suurinosa jo suunniteltuna ja hankittuna valmiiksi, mutta ihan kaikkea kesäjuhlasta ei voinut soveltaa suoraan talveen. Kesälle hankittu oikea hääpuku saa odottaa kesään, jouluhäihin hankin Nelly.comista edullisen mekon ja tilasin Wishistä kengät. Vaikka hyvin paljon samoja koristeista ja teemaa tuleekin joulun juhlaan. Kaikki asusteet itselleni ostin hääkirpputoreilta käytettynä, samoin kuin suurimman osan hääkoristeista. Hääbisnes on aikamoinen rahareikä, joten ihan oman lompakon vuoksikin tuli ostettua todella paljon käytettynä, mutta myös siksi, että se oli tolkuttoman helppoa. Koska olen vauvan kanssa kotona, varsinkin tämän nukkuessa tulee oleskeltua paljon netissä. Olen selannut tuntikausia facebookin hääkirppareita ja pikkuhiljaa hamstrannut tarvittavia asioita sitä kautta. On ollut helppoa, kun tavarat tulevat suoraan postiin, eikä tarvitse kiertää kaupoilla etsimässä sitä jotain täydellistä.

Tänään on talvipäivän seisaus, on vuoden pimein päivä. Ja toivottavasti yksi elämämme ihanimmista ja ikimuistoisimmista päivistä. Minulla on jotain vanhaa, jotain uutta ja jotain sinistä. Minulla on kaulassani edesmenneen mummuni, äitini äidin, vanhat helmet. Teetätin paikallisella kultasepällä pitkästä vanhasta helminauhasta lyhyemmän helminauhan ja kaulaan ja lopusta helmikorun ranteeseen. Minulla on sininen sukkanauha. Ja uusi mekko.

 Olen niin onnellinen lumesta ja ihanasta talvisesta säästä, jonka saimme hääpäiväksemme. Kerrankin vaikuttaa siltä, että luontoäiti olisi puolellamme. Olimme varautuneet räntäkeliin ja synkkään ilmaan, mutta nyt luonto on kaunis ja näyttääkin jouluiselta.

Nyt riennämme viettämään onnellista jouluhääpäivää ja toivotan kaikille rauhallista joulua!

Rakkaudella Jennileena




Comments

Popular Posts